Connect with us
Sinterklaas

Nieuws

Panterwelpjes Burgers’ Zoo gechipt

Donderdagochtend 12 juli heeft de dierenarts van Koninklijke Burgers’ Zoo twee Sri Lanka panterwelpen van zes weken oud gechipt, ontwormd en gesekst. Het mannetje en vrouwtje werden zaterdag 26 mei 2018 geboren in het Arnhemse dierenpark. Wetenschappers schatten dat er nog minder dan duizend Sri Lanka panters in het wild leven.
Genetisch zeer belangrijk
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt al jarenlang op succesvolle wijze deel aan het Europese fokprogramma voor de Sri Lanka panter. De zes weken jonge panterwelpen zijn genetisch zeer belangrijk, aangezien moeder en vader voor een nieuwe bloedlijn zorgen in het stamboek. De panterwelpen blijven naar schatting twee jaar bij hun moeder voordat ze naar andere dierentuinen verhuizen.
Bedreigd in het wild

Panters komen voor in Afrika en grote delen van Azië in negen verschillende ondersoorten. De Sri Lanka panter is een ondersoort die alleen op het gelijknamige eiland leeft. Vanwege de jacht (huid en andere lichaamsdelen), het habitatverlies en de jarenlange burgeroorlog die in Sri Lanka heeft gewoed, leven er naar schatting minder dan duizend Sri Lanka panters in het wild.Meer nieuws?

 

Reacties

Reacties

Nieuws

Vitesse geeft Stijn weekend van zijn leven

Foto: Vitesse

Stijn zal nog vaak terugdenken aan afgelopen weekend. Het 7-jarige jongentje dat lange tijd werd behandeld tegen de vreselijke ziekte leukemie, werd door Vitesse en Droomparken uitgenodigd voor een geel-zwart voetbalweekend in Arnhem.

Samen met zijn ouders Willem & Astrid en zijn zusje Kim streed Stijn tegen deze ziekte. De grote droom van Stijn is om keeper te worden. Daarom kreeg hij op Papendal een keepersclinic van (oud)-profkeeper Rein Baart. In samenwerking met Make a Wish maakte Vitesse deze droom werkelijkheid. Maar daar bleef het niet bij! Vitesse en haar partners hadden veel meer verassingen in petto voor Stijn!

Hij werd samen met zijn gezin in Castricum opgehaald in een stoere auto van Zijm, kreeg een keepersclinic, ging naar de film bij Pathé, liep mee in de line-up vs FC Utrecht met Eduardo, bekeek Vitesse vs FC Utrecht vanuit een loge, at en sliep bij Droomparken, kreeg een VIP-rondleiding en -lunch door Burgers Zoo en werd daarna weer thuis afgezet.

Hoe Stijn dit allemaal beleefde zie je in de video hieronder!

Vitesse bedankt haar partners Droomparken, Zijm, Burgers Zoo, Make a Wish, Buitenpoort, Albert Heijn Theo Driessen en Pathé om dit weekend voor Stijn mogelijk te maken!

Reacties

Reacties

Continue Reading

Nieuws

Ruhrgebied maakt promotie via 3D street art in Musiskwartier

Foto: IHVA

Ter promotie van het Ruhrgebied introduceert Ruhr Tourismus (RTG) een creatieve 3D street art campagne waarbij diverse bezienswaardigheden van de bestemming centraal staan. Omdat inwoners van de grensregio een significant deel van de doelgroep uitmaken, gaat het verkeersbureau een samenwerking aan met Arnhem.

Dankzij het rijke industriële verleden heeft het Ruhrgebied een bijzonder landschap, zowel op het gebied van architectuur en natuur alsmede cultuur. Deze thema’s vormen het uitgangspunt van de promotionele campagne van RTG en zijn inspiratie voor vijf 3D schilderingen die vanaf vrijdag in het Musiskwartier in de binnenstad van Arnhem verschijnen.

3D Streetpainting

De schilderingen bieden elk een bijzondere kijk op de bestemming. Door een optische illusie krijgt de kijker een 3D beeld van de bezienswaardigheden die het landschap van het Ruhrgebied sieren en kan men zelf plaatsnemen in de bestemming. De schilderingen worden gemaakt door professionele kunstenaars van GRAFFITINETWERK en hebben elk een gemiddelde afmeting van 25 m2. Deze schilderingen zijn gemaakt op de straten van het Musiskwartier in Arnhem en zullen deze winter te zien zijn.

Feestelijke opening

Vanmiddag om 15.30 uur wordt het creatieve 3D street art officieel geopend. Vertegenwoordigers van Ruhr Tourismus, de Gemeente Arnhem, lokale winkeliers en media trappen de campagne af met een rondleiding langs de kunstwerken en een informele borrel. Ook het winkelend publiek is van harte welkom en zal worden getrakteerd op Duitse hapjes en drankjes. Maken zij een creatieve selfie in een of meerdere tekeningen en worden deze op Instagram gedeeld met de verschillende hashtags die genoemd worden bij de tekening, dan maken zij kans op het winnen van een reis naar het Ruhrgebied.  Op deze website zijn foto’s van de tekeningen ook vanaf 19.00 uur te bekijken!

Arnhem

De 3D street art campagne is de eerste activiteit in de samenwerking tussen de RTG en Arnhem. Beide partijen verstevigen graag de relatie en zullen de komende tijd op zoek gaan naar verschillende mogelijkheden om samen te werken.

Nederlanders belangrijkste doelgroep

Nederlanders vormen met bijna 250.000 overnachtingen en meer dan 150.000 gasten in 2017 de grootste groep buitenlandse bezoekers in de Metropool Ruhr. Op de recent gelanceerde Nederlandstalige website van het verkeersbureau kan men verdere informatie over de bestemming en uitleg over de schilderingen vinden. In de promotiecampagne op de Nederlandse markt staan de volgende thema’s centraal: Industriekultur.RuhrRadRevier.Ruhr en de voordeelkaart RUHR.TOPCARD.

Reacties

Reacties

Continue Reading

Nieuws

Foute kersttruien voor chimpansees en Maleise beren

foto: Burgers' Zoo
Met minder dan een maand te gaan tot Foute Kersttruiendag van Save the Children zijn de voorbereidingen in het hele land in volle gang. Op donderdag 22 november om 10.30 uur krijgen de chimpansees en Maleise beren van Koninklijke Burgers’ Zoo enkele foute kersttruien gevuld met gezonde hapjes aangeboden door hun dierverzorgers. Het Arnhemse dierenpark steunt het initiatief voor de Foute Kersttruiendag die op vrijdag 14 december 2018 plaatsvindt. 

Creatieve gedragsverrijking

Dierverzorgers die voor de gelegenheid in stijl een foute kersttrui dragen, vullen een aantal foute kersttruien met lekkere en gezonde hapjes voor de mensapen en beren. “Chimpansees en Maleise beren zijn intelligente diersoorten, waarbij we soms hun natuurlijke onderzoekende gedrag stimuleren door voedsel op verrassende wijze aan te bieden. Het prikkelt hun nieuwsgierigheid om eens te bekijken wat er nu eigenlijk in die vreemde truien zit”, vertelt woordvoerder Bas Lukkenaar van Burgers’ Zoo. “Burgers’ Zoo is een dierenpark waar jaarlijks honderdduizenden kinderen op bezoek komen om te genieten van een fijne dag uit. De harde werkelijkheid is helaas dat heel veel kinderen in de wereld helemaal geen tijd hebben om kind te zijn, maar verschrikkingen als oorlogen, armoede en honger het hoofd moeten bieden. Burgers’ Zoo wil om die reden graag zijn medewerking verlenen aan de Foute Kersttruienactie van Save the Children, een organisatie die zich met hart en ziel inzet om het lot van deze kinderen te verbeteren.”

Internationale ludieke campagne voor een goed doel

Foute Kersttruiendag vindt dit jaar voor de derde keer plaats. Save the Children Nederland sluit zich met Foute Kersttruiendag aan bij de Christmas Jumper Day die Save the Children UK al jaren met succes organiseert. In heel Nederland komen op of rond vrijdag 14 december 2018 duizenden particulieren, maar ook scholen, bedrijven en verenigingen in hun foute kersttrui in actie voor kinderen in nood onder het motto ‘Een echte held verzamelt geld.’ De voorbereidingen zijn in volle gang en de organisatie ontvangt elke dag nog nieuwe aanmeldingen.

Besteding opbrengst Foute Kersttruiendag

“De kerstperiode is voor de meeste mensen een tijd van warmte en gezelligheid, van samenzijn met familie, lekker eten en cadeautjes. Maar voor kinderen in Jemen, Syrië, Zuid-Soedan of Sulawesi is de werkelijkheid heel anders”, zegt Pim Kraan, directeur van Save the Children. “Duizenden kinderen daar zijn hun ouders kwijtgeraakt op de vlucht voor geweld of een natuurramp, hebben geen dak boven hun hoofd, lijden honger en kou. Met de opbrengst van Foute Kersttruiendag helpen we deze kinderen. We zorgen voor onderdak en bescherming, herenigen kinderen met hun ouders en delen voedsel, warme kleding, schoenen of dekens uit.”

Reacties

Reacties

Continue Reading
Advertisement

Populair